خواص قهوه گانودرما برای ام اس را بیشتر بشناسید/09109483228

خواص قهوه گانودرما برای ام اس را بیشتر بشناسید/09109483228

 

درمان ام اس
گرفتگی بافت های مختلف بدن را در اصطلاح و اختصار حروف لاتین MS یا همان بیماری ام اس می گویند . این عارضه یک بیماری التهابی محسوب می شو که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع صدمه می‌بینند. این آسیب‌دیدگی امکان دارد در توانایی قسمت هایی از سیستم عصبی که مسئولیتشان ارتباط دادن می باشد هستند و مختل نموده و در نتیجه دلیل پدید آمدن علامت ها و نشانه‌های پرشمار جسمی شود. عارضه ی ام اس به چند طریق پدیدار می شود و نشانه های عود بیماری در طول زمان بروز می کند . ممکن است تا زمان به عود رسیدن بیماری به کل برطرف شود ولی مشکلات عصبی همیشگی از خود بر جای بگذارد . با اینکه دلیل بیماری هنوز به شکل دقیق یافته نشده ولی بیشتر علت آن را آسیب رساندن توسط سیستم ایمنی بدن عنوان می شود . عوامل ژنتیکی و همچنین دلایل محیطی مانند عفونت ها نیز مزید به علت می گردد . درمانی برای عارضه وجود ندارد ولی محققان کانادایی دریافتند که می شود از حملات جدید بیماری جلوگیری نمایید . داروهایی برای درمان ام اس تجویز می شود که هر کدام خود عوارض جانبی به همراه دارد که در این میان گانودرما به عنوان مکمل غذایی بیشترین تاثیر را دارد بدون اینکه عوارضی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد .

درمان ام اس

کنترل بیماری با گانودرما
گانودرما قارچ جان افزا لقب گرفته و به خاطر برخورداری از خواص پرشمار به پادشاه گیاهان معروف شده است . گانودرما دو خاصیت اصلی دارد که برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها موثر می باشد . اول اینکه کبد را پاکسازی می کند و سپس تقویت سیستم ایمنی بدن مطرح می شود که گانودرما در این دو زمینه بسیار مطرح و شناخته می باشد و غالبا وظیفه ی اصلی گیاه گانودرما در بدن این دو عامل می باشد . در خصوص بیماری ام اس و از آن جایی که عدم تعادل سیستم ایمنی بدن دلیل ایجاد عارضه ی ذکر شده می باشد گانودرما بنا به خواص خود کمک می کند تا سیستم ایمنی تقویت شده و تنظیم گردد و در نتیجه گانودرما باعث کنترل بیماری ام اس می شود . ادغام گانودرما با قهوه سبب پدید آمدن نوشیدنی فوق العاده و درمانی شده است که خود در چهار نوع به بازار عرضه گشته و با توجه به اینکه هر کدام خواص گوناگونی دارند هر کدام برای بهبود بیماری خاصی به عنوان مکمل پیشنهاد می شود . گانودرما به دلیل اینکه سرشار از ژرمانیوم می باشد خون رسانی را در بدن مصرف کننده سریع تر می کند . اکسیژن را راحت تر به مغز می رساند و تعادل را در بدن افزایش می دهد . گانودرما کرتون طبیعی بوده و بافت های آسیب دیده بدن را ترمیم می کند . مدت زمان مصرف قهوه گانودرما برای بیماری ام اس در طول مدت زمان ۹ ماهه می باشد و روزانه یک ساشه قهوه گانودرما سوپریم بعد از صبحانه و یک ساشه قهوه گانودرما موکا بعد از ناهار تجویز می شود . سوپریم به دلیل جنسینک موجود انرژی مضاعف به شخص مصرف کننده می دهد و موکا نیز برای تنظیم سیستم ایمنی بدن بیمار نقش اساسی را ایفا می نمایید .

 

قارچ گانودرما که به قارچ رِیشی نیز معروف است، یکی از قوی ترین قارچ های دارویی شناخته شده تا به امروز است. قارچ گانودرما لوسیدوم توانمندی بی همتایی برای افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن دارد و دارای پلی ساکارید های ویژه ای است که اثرات آنها بر DNA و RNA به اثبات رسیده است.

بر اساس تحقیق و پژوهش های صورت گرفته بر روی این قارچ، مشخص شده است که استفاده از این قارچ در افزایش سلول های B و سلول های T مغز نقش موثری دارد. تاثیرات این سلول ها در حفظ ایمنی بدن بسیار مهم و قابل توجه است.

قارچ گانودرما در حفظ سلامت کبد و محافظت از آن نیز نقش مهمی دارد. از آنجایی که این قارچ معجزه گر و پر خاصیت در افزایش کارایی دستگاه ایمنی و نیز حفظ سلامت کبد تاثیر گذار است، استقبال زیادی از آن صورت گرفته است. گانودرما می تواند سلامت عمومی بدن و زدودن سم ها از بدن را ضمانت کند. به همین جهت داروها و قرص های تجاری این قارچ شگفت انگیز هم وارد بازار شده است.

بیماری ام اس چیست؟
بیماری MS نوعی بیماری خود ایمنی است. به این معنی که در این بیماری، گلبول های سفید بدن فرد سلول های خودی را مهاجم تصور کرده، به آنها حمله می کنند و سلول های سالم را به اشتباه از بین می برند که این امر سبب ایجاد مشکلات و دشواری های زیاد برای فرد مبتلا می شود. نه تنها تا به امروز علت اصلی ایجاد این بیماری مشخص نشده است بلکه تا کنون معالجه قطعی برای آن یافت نشده، اگر چه برخی داروها میتوانند علائم و گاهی پیشرفت آن را کنترل کنند.

در بیماری ام اس گلبول های سفید و سیستم ایمنی بدن، به سلول های عصبی دستگاه عصبی مرکزی حمله کرده و باعث فلج شدن فرد می شود. علائم این بیماری میتواند شامل بی حسی در برخی اندام ها، ضعف، بی حالی، سوزن سوزن شدن و … باشد. با افزایش درگیر شدن اعصاب فرد با این بیماری، این علائم نیز بیشتر شده و میتواند به فلج شدن وی بیانجامد. نابینایی، از دست رفتن اختیار ادرار و مواردی از این دست میتواند از تبعات ابتلا به این بیماری باشد.

بسیاری از داروهای تولید شده برای این بیماران، سعی در کم کردن قدرت سیستم ایمنی بدن دارند به همین دلیل مبتلایان به این بیماری در معرض انواع بیماری های ویروسی و عفونی قرار می گیرند. حتی کوچکترین سرماخوردگی می تواند برای این بیماران کابوس باشد.

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری ام اس
قارچ گانودرما یکی از داروهای گیاهی است که برای بهبود بیماری ام اس مورد استفاده قرار میگیرد، اگرچه در مورد تاثیرات قارچ گانودرما بر روی بیماری MS نظرات متفاوتی وجود دارد و حتماً قبل از مصرف باید با پزشک مشورت شود. این قارچ به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند بر روی این بیماری تاثیر منفی داشته باشد و بیماری را تشدید کند. لذا اکیداً توصیه میکنیم از مصرف خودسرانه این قارچ اجتناب نمایید.

گانودرما به دلیل وجود پلی ساکارید های خاص در آن، سبب میشود تا سلول های ایمنی خاصی در مغز تولید شود. به علاوه ویژگی های آنتی ویروسی و آنتی باکتریال آن باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود.

درباره تاثیر قارچ گانودرما لوسیدوم بر درمان ام اس، همانطور که گفته شد اختلاف نظر هایی وجود دارد. اما در کل نمی توان این قارچ را درمانی قطعی برای مداوای بیماری MS دانست. اما توانایی کاهش علائم آن را دارد و این امر سبب بالا رفتن کیفیت زندگی فرد می شود.

خواص ضد التهابی قارچ گانودرما
یکی از اثرات قارچ گانودرما بر بیماری ام اس، برمیگردد به ویژگی ضد التهابی آن است. قارچ گانودرما یک قارچ آداپتوژن ساز(Adaptogen) است. به این معنی که با ایجاد تعادل در بدن می تواند به سرزندگی و افزایش مقاوت آن کمک کند. این متعادل سازی تاثیر به سزایی بر سیستم ایمنی بدن خواهد داشت و حملات به سلول های بدن را کاهش می دهد و به این ترتیب می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

تاثیر گانودرما بر استرس و افسردگی ناشی از بیماری
از طرفی مبتلایان به بیماری ام اس اغلب دچار استرس و افسردگی می شوند. قارچ گانودرما با خاصیت انرژی زایی که دارد موجب ایجاد آرامش و افزایش شادابی و حال خوش در افراد است. به جرات می توان گفت در بیماری های سخت و اغلب بدون درمان، داشتن روحیه ی خوب و اعصابی آرام می تواند یکی از مراحل اصلی روند بهبودی بیمار به حساب آید. به طوریکه حتی اگر نتواند موجب درمان قطعی شود، می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.

تقویت عضلات و بافت های آسیب دیده توسط گانودرما
تحلیل تدریجی عضلات یکی دیگر از مشکلاتی است که مبتلایان به این بیماری با آن دست و پنجه نرم می کنند. مصرف قارچ گانودرما موجب ترمیم بافت های از دست رفته شده و با داشتن ویتامین های کامل گروه B به بازسازی بدن کمک می کند.

به طور کلی قارچ گانودرما درمان کامل این بیماری به حساب نمی آید. اثرات مصرف این قارچ بر بیماری ام اس در محدوده ی بهبود وضعیت و شرایط روحی بیمار و تقویت بدن او در پیشگیری از ابتلا به بیماری های جانبی می باشد. تا به امروز مطالعات جامعی در زمینه تاثیر این قارچ بر بیماری ام اس صورت نگرفته تا بتوان از اثرات مصرف گانودرما و یا تداخلات دارویی این قارچ با داروهایی که برای این بیماری تجویز می شود، صحبت کرد.

بنابراین می توان مصرف قارچ گانودرما را به عنوان بخشی از رژیم غذایی و کمکی برای داروهای اصلی در این بیماری در نظر گرفت. قارچ گانودرما می تواند زندگی را برای این بیماران آسان تر کند و گاها از پیشرفت بیشتر علائم ناشی از این بیماری جلوگیری کند.

چقدر گانودرما در روز میتوانیم مصرف کنیم؟
برای آشنایی بیشتر مقاله نحوه مصرف قارچ گانودرما را مطالعه نمایید. به صورت کلی، توصیه می شود که از این قارچ به میزان کم و در دراز مدت استفاده شود. چرا که تاثیر این روش بسیار بیشتر از این حالت است که مقدار زیاد در مدت کوتاهی مصرف شود. از طرفی هنگام شروع مصرف باید از مقادیر کم شروع کرد و به تدریج میزان آن را افزایش داد. متخصصان مصرف قارچ را تا یک سال و به صورت تدریجی بلامانع می دانند.

بهتر است روزانه بین نیم تا یک و نیم قاشق مرباخوری از پودر این قارچ استفاده شود. که البته این میزان میتواند به صورت یک روز در میان مصرف شود. قارچ گانودرما مانند سایر قارچ های مدیکال، مورد اطمینان است. با این حال پیشنهاد می شود برای مصرف آن با پزشک خود مشورت نمایید. به ویژه در دوران حاملگی، شیردهی این موضوع از حساسیت بالاتری برخوردار است.

 

خواص قهوه گانودرما برای ام اس


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]